historie

Stöckli story

Zde se dozvíte, jak se outdoorové sporty Stöckli staly značkou, kterou dnes znáte.

začátek

V polovině 30. let vyráběl Josef Stöckli dřevěné lyže pro vlastní potřebu. Jednoho dne naplnil matčinu velkou vanu vodou a zapálil pod ní oheň. Ne, nechtěl prát špinavé prádlo. Mnohem víc ho zajímala prkna, která už vytesal v truhlárně svých rodičů. Chtěl je napařovat nad vanou, aby je ohýbal do tvaru. Lyže musely být skvělé od té doby, co začal dostávat objednávky od svých přátel. Když poptávka vzrostla, rozhodl se v roce 1935 založit značku lyží Stöckli AG. Dnes má jediný závod na výrobu lyží ve Švýcarsku.

inovace jako hlavní princip

Josef Stöckli byl od začátku pěkně vynalézavý. Když vyráběl své první lyže, už přemýšlel, jak by mohl ubrat nějakou váhu, a tak povrch lyže zvlnil. Celý život neustále hledal něco nového. V roce 1945 vyrobil svůj první pár lyží z vrstveného dřeva kombinující hickory a jasan s našroubovanými ocelovými hranami. Experimentoval také s lepením na celuloidové okraje nahoře. Jako první v roce 1957 vyrobil kovové lyže, přičemž převzal nápad od Heada. V roce 1965 pak Stöckli vyrobil první lyže z plastových směsí. A to nejlepší: Josef Stöckli prodával pouze lyže, které sám testoval.

VÝROBA

Od začátku v roce 1935, kdy existovala malá výrobní linka nad vanou, kde bylo vyrobeno 50 párů lyží, Stöckli samozřejmě ohromně pokročili. Výroba lyží zůstala od roku 1986 především v Malters mimo Lucern. Dnes Stöckli Swiss Sports AG prodává ročně více než 60 000 párů lyží. Pomocí kombinace nejmodernějších počítačově řízených (CNC) frézek a ručního dokončování vyrábí 80 zaměstnanců dnešní high-tech lyžařské produkty. Společnost Stöckli, která se spoléhá na své více než 80leté zkušenosti a neustálé zavádění úspěšných nových nápadů ze závodních a vývojových oddělení, zaručuje širokou kolekci, která jistě splní potřeby každého lyžaře.


marketingová strategie a selektivní distribuce

Každý výrobce lyží ve Švýcarsku byl pod tlakem marží ze strany domácích i zahraničních konkurentů – kromě Stöckli. Pokud by se Stöckli v roce 1967 nerozhodl pro vertikální distribuční strukturu, pravděpodobně by společnost potkal stejný osud. A pokud jde o distribuci, stojíme za základním principem „Kvalita nad kvantitou“. Stöckli dodržuje strategii selektivní distribuce: Tato zásada poskytuje v obchodních partnerstvích jistotu, že zákazníci dostanou základní prodejní poradenství, které je při nákupu lyží tak cenné.